вторник, 18 апреля 2017 г.

Кен Робінсон "Освіта вбиває творчість"
Доброй день, мої любі читачі!
       Сьогодні моя публікація буде присвячена одному спікеру, міжнародному раднику з питань розвитку творчого мислення, систем освіти та інновацій в державних і громадських організаціях Кену Робінсону, а точніше його виступу з теми "Освіта вбиває творчість".
Для початку давайте ознайомимось з біографією Кена Робінсона. 
   Кен Робінсон народився 4 березня 1950 року в Ліверпулі (Англія). Його батько був напів-професійним футболістом, а мати-домогосподаркою, у яких крім Кена було ще 6 дітей. І вони мріяли, що їх син стане відомим, і вони не помилилися, хоча вони вірили в те, що він стане футболістом, як і його батько. 
                                    Кар'єра
   З 1985 по 1989 рік Кен Робінсон був директором проекту розвитку мистецтва в шкільних установах (The Arts in Schools Project). Він виступав з ініціативою розвитку гуманітарних наук та творчості в школах Англії та Уельсу. Над цим проектом працювали понад 2000 вчителів і фахівців в області творчості та мистецтва. У загальній складності було розроблено та внесено більше 300 ініціатив в Національний Навчальний План на території Англії. 
     Завдяки цьому проекту Кен став автором книги «Гуманітарні науки в шкільних закладах: Принципи і Практика Забезпечення». Протягом цього періоду Робінсон також очолював Artswork, національне агентство з розвитку мистецтва молоді і працював консультантом в Hong Kong Academy в області сценічних мистецтв.
      А зараз детальніше про його виступ.

                     "Освіта вбиває творчість"
       Його ідея проста: на перших ступенях шкільної освіти вчителі мають зосередитися на формуванні в дітей здатності творити і шукати неординарні рішення. Решту людина добере пізніше, в high-school та університеті, якщо захоче.
    Переглядаючи його виступ можна побачити, як він невимушено доповідає людям про дуже важливі речі, та як він емоційно налаштовує оточуючих до сприйняття цієї інформації , за допомогою жартів та історій з власного життя. 
      У своєму виступі "Освіта вбиває творчість" він показує що сьогодні найдужче вчителі бояться «помилок» і всі свої сили витрачають на те, щоб навчити дитину їх не робити. Ідеальний результат шкільної освіти, якщо судити за набором пропонованих дисциплін, — виховати з підопічних професорів математики або мовників. Але у світі давно відбувається девальвація наукових ступенів — занадто багато розвелося докторів наук, проте явно відчувається дефіцит новаторів. 
         Тому, на думку Робінсона, школа, по-перше, повинна вчити дітей не боятися робити помилки; по-друге, повинна відмовитися від традиційної ієрархії предметів — коли чільне положення займають словесність і математика — і використовувати весь набір підходів, щоб виявити індивідуальні творчі можливості дитини: танець, театр, живопис і т. д.
            Минула модель освіти зародилася в період розквіту промислової революції. Тому школи створювалися за типом фабрик, І тільки зараз виникає розуміння того, що індустріальний підхід до освіти дещо застарів. Що йти в майбутнє, грунтуючись на досвіді XIX століття, — щонайменше нелогічно. Одним з тривожних симптомів є розлад під назвою синдром дефіциту уваги. Діти ростуть в перенасиченому інформацією середовищі, в епоху телебачення, інтернету, айфонів. І що від них хочуть дорослі? Втиснути в рамки традиційної освіти і спрямувати їх увагу на ті речі, які здаються їм нецікавими.
      "Усі діти – талановиті, але ми безжально витрачаємо їхні здібності. У сучасній освіті креативність настільки ж важлива, наскільки й грамотність." - казав Кен Робінсон, і я з ним поністю згодна. 

            І ось такими словами як і Кен Робінсон хочеться завершити публікацію: 
      "Наша єдина надія на майбутнє – створення нової концепції так званої «екології людства». Нам потрібно змінити ставлення до багатства людських можливостей, адже зараз система освіти експлуатує людський розум так, як і земні ресурси, виключно для певної цілі. Цей принцип не працюватиме в майбутньому, тому настав час переглянути те, як ми навчаємо дітей та почати розкривати їхню креативність."
        Я вважаю, що він своїм виступом надав певний поштовх для зміни освіти. 

Якщо хочете переглянути даний виступ переходьте по цій силці (виступ) або нижче перегляньте відео.

     

Комментариев нет:

Отправить комментарий